Audi A8 ( Typ 4D) a fost prezentat in februarie 1994 si a debutat la Salonul Auto de la Geneva din martie 1994, productia la scara completa incepand din iunie 1994, iar modelul a devenit disponibil in 1997 in America de Nord.
Spre deosebire de predecesorul sau, modelul Audi V8 , care a fost construit pe o platforma de otel existenta, A8 a debutat pe atunci noua platforma Volkswagen Group D2, un monobloc din aluminiu, comercializat sub numele de „Audi Space Frame” (ASF), care a ajutat pentru a reduce greutatea si a pastra rigiditatea structurala.
Actualizari din 1997 au inclus adaugarea a sase airbag-uri interioare. A8 a fost proiectat ca un concurent al rivalilor germani Mercedes Benz S Class si BMW Seria 7.
Pentru 1997, noul A8 era disponibil fie cu tractiune fata (FWD), fie cu tractiune permanenta pe patru roti, bazata pe tehnologia Torsen.
Modelele FWD sunt alimentate de un motor V6 de 2,8 litri , producand 142 kW (193 CP; 190 CP) si un motor V8 de 3,7 litri care produce 171,5 kW, in timp ce quattro a primit un motor de 4,2 litri V8 care produce 220 kW.
A8 este disponibil cu facilitati de lux standard, incluzand controlul climatizarii cu dubla zona, tapiterie interioara din lemn si piele, scaune incalzite si un sistem audio Bose imbunatatit.
Aceasta masina a ramas inca in topul preferintelor fiind in prezent considerata un clasic in viata, dovada fiind gama variata de piese auto pentru Audit A8 2.5 TDI, disponibile pe piata.
Inlocuirea pieselor la timp, face ca Audi A8 sa ramana alaturi de posesorul sau foarte mult timp, ceea ce reprezinta un mare bonus si o dovada a calitatii sale.
In 1999, modelul a primit airbag-uri pentru laterale, culori noi si restructurarea pachetelor optionale. A fost adaugata o trapa solara care permite rularea ventilatoarelor interioare, mentinand interiorul racoros, in timp ce masina este parcata cu motorul oprit.
In anul 1999, au fost adaugate imbunatatiri ale modelului pentru anul urmator. Noul A8 a primit un design aerodinamic, faruri noi, mai mari si mai puternice, o grila revizuita si faruri de ceata cu proiectie standard.
De asemenea, modelul V8 FWD de 3,7 litri a fost eliminat, lasand modelul 2,8 V6 si pe cel de 4,2 litri quattro. Aceste masini restilizate au prezentat, de asemenea, manere exterioare modificate si o antena radio integrata.
In 2001, Audi a introdus noul sau motor W12 , o unitate compacta de 6,0 litri dezvoltata prin imperecherea eficienta a doua motoare VR6 printr-un arbore cotit.
Motorul a devenit rapid disponibil pe A8, desi numai pentru clientii europeni si asiatici. De la introducerea sa, pana la intreruperea productiei in 2003, au fost produse doar 750 de masini cu acest motor.
In 2002, A8 L a primit faruri de inalta intensitate cu xenon, precum si un volan incalzit. Au fost de asemenea adaugate un sistem de monitorizare a presiunii in anvelope (TPMS), un stereo actualizat Symphony II si noi culori exterioare noi.
De atunci si pana in prezent masina a cunoscut numeroase modificari, aproape in fiecare an, insa ceea ce conteaza cel mai mult, este faptul ca indiferent de varsta lor, modelele de Audi A8 rezista foarte bine, avand nevoie doar de intretinere la timp.